نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
636
-
الف
+

نشر گزارش اختصاصی از رسم و رواج های عید فطر در افغانستان امشب در آی فیلم 2

گزارش تصویری عید فطر امشب از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

گزارش تصویری از رسم و رواج های مردم افغانستان در عید فطر امشب جمعه 1ثور (اردیبهشت) از شبکه آی فیلم 2، نشر می شود.

باشندگان افغانستان بر اساس اعلامیه محکمه عالی این کشور امروز جمعه1 ثور (اردیبهشت) عید سعید فطر را جشن می‌گیرند. 

عید فطرافغانستان

عید سعید فطر از جمله اعیاد بزرگ اسلامی است که در میان همه مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار می‌باشد، به گونه‌ای که همه مسلمانان جهان این عید خجسته و مبارک را تجلیل نموده و گرامی می‌دارند.

مردم مسلمان افغانستان نیز با آداب و رسوم خاصی به استقبال این عید سعید می‌روند؛ به عنوان مثال، قبل از فرا رسیدن این روز بزرگ، با خانه تکانی، خرید لباس‌های نو، تهیه غذاهای مخصوص و انواع شیرینی‌جات، خود را برای استقبال از این روز بزرگ آماده می‌کنند.

عید فطر افغانستان عید فطر افغانستان در روز عید فطر و قبل از برپایی نماز عید، به زیارت اهل قبور می‌روند و برای آن‌ها از خداوند بزرگ طلب مغفرت و آمرزش می‌کنند.

رسم بر این است که هریک از خانواده‌های فامیل ضمن تهیه غذا، در منزل بزرگ خانواده جمع می‌شوند و نهار را در کنار بزرگ خانواده و سایر اعضای فامیل، صرف می‌کنند.

مردم افغانستان عید فطر را به مدت سه روز جشن می‌گیرند و در این ایام با انجام دادن سنت حسنه صله ارحام به دید و بازدید اقوام و دوستان می‌روند.

عید فطر بزرگترین جشن مذهبی - فرهنگی افغانستان است تاجایی که مردم این کشور در بدترین شرایط هم آن را تجلیل کرده‌اند.

گفتنی است گزارش تصویری از رسم و رواج های مردم افغانستان در عید فطر امشب ساعت 19:45 به وقت تهران، ساعت 20:45 به وقت کابل، و 21:15 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر خواهد شد.

م ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر